Aktualności

Jak polscy uczniowie oceniają poziom edukacji w trakcie pandemii?

Infografika / 30.07.2021

Jak polscy uczniowie oceniają poziom edukacji w trakcie pandemii?

Pandemia COVID-19 sprawiła, że miliardy dzieci na świecie uczyły się przynajmniej przez jakiś czas online. Jak poziom takiej edukacji ocenia młodzież w Polsce?

W czasie pandemii COVID-19 edukacja wymusiła na szkołach szybkie wprowadzanie nauki zdalnej i hybrydowej. Pedagodzy, rodzice, a przede wszystkim uczniowie musieli przystosować się do nowej rzeczywistości. Jak tę zmianę oceniają jej najważniejsi adresaci? W najnowszej edycji przeprowadzonego pod koniec 2020 r. badania „Nastolatki 3.0”  poproszono polskich nastolatków o podzielenie się opiniami na temat poziomu edukacji zdalnej w swoich klasach w trakcie „pandemicznego” trybu nauki.

 

Inforafika nt. oceny poziomu edukacji online

Odpowiedzi uczniów składają się na przeważająco pozytywny obraz. Z połączenia odpowiedzi „zdecydowanie dobrze” i „raczej dobrze” wynika, że ponad połowa respondentów ma dobre zdanie o zdalnym trybie edukacji (61,0%) w ich szkołach. Równocześnie, liczba osób, które wyraziły niezadowolenie lub brak opinii jest znacząca. Negatywnie poziom edukacji online ocenia co piąty ankietowany (20,5%). Niemal tyle samo uczniów wskazało na odpowiedź „trudno powiedzieć” (18,5%).

Stosując skalę szkolną można powiedzieć, że według uczniów szkoła zdała pandemiczny test na „4-„. W kontekście skali wyzwania może dawać to powody do zadowolenia polskim nauczycielom, dyrektorom czy urzędnikom oświatowym. Jednocześnie nie można jednak powiedzieć, że zdaniem uczniów wszystkie polskie szkoły w najlepszy sposób poradziły sobie z nowymi okolicznościami, a odsetek uczniów niezadowolonych wskazuje, że dla części z nich ostatnie 2 lata były trudnym okresem.

Szczegółowe dane i analizy opinii uczniów i ich rodziców oraz opiekunów znajdą się w raporcie „Nastolatki 3.0 2021”, którego premiera planowana jest na wrzesień 2021 r.

/kontakt/deklaracja-dostepnosci/polityka-prywatnosci/